کافه خِرَد


انتشار کتاب " برند شخصی "

انتشار کتاب " برند شخصی "

در جامعه ی امروزی که رقابت بسیار شدید است، داشتن یک برنامه که مشتریان و یا کسانی که با کسب و کار ما ارتباط دارند و ما را به عنوان یک باور می پذیرند می‌تواند مسیر ما را به سمت داشتن یک کسب و کار موفق، هموارتر سازد. ممکن است بسیاری از ما ایده ها و برنامه های خوبی برای کسب وکار خود داشته باشیم و شاید هم تاکنون اقداماتی در این راستا انجام داده ایم و موفقیت هایی نیز کسب کرده باشیم. اما گاهی می بینیم که افراد برنامه ریزی های دقیقی دارند، اما به نتایج مطلوبی دست نمی یابند. دلیل این امر می تواند در این جمله خلاصه شود که "برنامه ی کسب وکار و یا بازاریابی مناسب دلیل شخصی مردم برای تماس با شما است اما نام تجاری و به طور خاص برند شخصی بهترین دلیلی است که آن ها شما را انتخاب کرده اند".

هدف گذاری بر مبنای مدل HARD

هدف گذاری بر مبنای مدل HARD

خیلی از اوقات با خودمان قرار هائی می گذاریم که در زندگی خودمان تغییراتی ایجاد کنیم: سیگار را ترک کنیم، وزن خود را کاهش بدهیم، کتابی بنویسیم و …. اما اغلب پس از مدتی از دنبال کردن هدفهایمان دست بر می داریم و دستهای خود را به علامت تسلیم بالا می بریم. اما افرادی هم هستند که هدفهایشان را دنبال می کنند و به قول و قرارهایی که با خود گذاشته اند پایبند می مانند.مارک مورفی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Leadership IQ  در کتاب HARD Goals سعی کرده است که تفاوت اهداف این دو دست از افراد را مورد بررسی قرار دهد و روش صحیح هدفگذاری را به خوانندگان کتاب خود بیاموزد.

اندازه گيري رضايت مشتري (مدل كانو)

اندازه گيري رضايت مشتري (مدل كانو)

در اواخر دهه هفتاد قرن بيستم دكتر نورياكي كانو از دانشكده ريكا در توكيو كه يكي از برجسته ترين صاحب نظران علم مديريت كيفيت مي باشد مدلي را مطرح نمود كه امروزه در اكثر الگوهاي رضايت مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد.وي در مدل خود نيازمندي هاي مشتريان ويا به عبارتي ديگر خصوصيات كيفي محصولات را به سه دسته تقسيم نمود و هر سه نوع نيازمندي را در يك نمودار دوبعدي نمايش داد.

استراتژی فناوری

استراتژی فناوری

امروزه فناوری نقشی کلیدی در رقابت‌پذیری بنگاه‌ها ایفا می‌کند، بنابراین می‌باید مبتنی بر یک نگاه استراتژیک مدیریت شود. اولین و مهم‌ترین گام در مدیریت استراتژیک فناوری، تدوین یک برنامه است که اولویت‌های سرمایه‌گذاری بنگاه در حوزه فناوری را برای یک افق بلندمدت مشخص کند. این برنامه، استراتژی فناوری نام دارد. مدل‌ها و چارچوب‌های مختلفی در این زمینه ارائه ‌شده‌اند تا بنگاه‌ها را در زمینه تدوین استراتژی فناوری یاری نمایند، اما این مدل‌ها و چارچوب‌ها دارای ویژگی‌ها و پیش‌فرض‌هایی هستند که امکان استفاده از آن‌ها را در شرایط مختلف، محدود می‌کند. عدم توجه به این ویژگی‌ها و پیش‌فرض‌ها ممکن است بنگاه‌ها را در انتخاب مدل مناسب (متناسب با شرایط خاص بنگاه) دچار اشتباه کند.

قوانین طلایی در تجربه مشتری

قوانین طلایی در تجربه مشتری

تجربه مشتری(Customer Experience) از جمله کلیدی‌ترین عوامل افزایش درآمد سازمان‌ها است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری هنگفتی در سال‌های اخیر بر روی مدیریت تجربه مشتری از سوی سازمان‌ها انجام شده و در حال انجام است. در این یادداشت به طور خلاصه به مرور قوانینی و شاخص های طلایی خواهم پرداخت که می تواند زمینه ذهنی مشترکی، شانس یادگیری و موفقیت برنامه مدیریت تجربه مشتری برای دستیابی به جذب و نگهداشت بیشتر مشتریان در این بازار رقابتی باشد.

استراتژی اثر بخش

استراتژی اثر بخش

امروز همه مدیران با رویکرد استراتژی آشنا هستند، ولی هرکس به تعبیر خاص خودپای بند است . تجارب شخصی متفاوت و مشاهدات گوناگون نیز به این "چند مفهومی "دامن زده است . همه این مفاهیم و تعابیر در نهایت با یک سوال اساسی مواجه است: آیا استراتژی می تواند اسباب برتری در میدانهای رقابتی باشد؟ امروزه استراتژی زاییده دو اصل محیطی رقابتی و محدودیت منابع است .

مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول، مزایا و چالش‌های آن)

مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول، مزایا و چالش‌های آن)

چرا یک کسب وکار باید خودش را با صرف زمان و پول به زحمت بیندازد و تلاش کند تا در محصولاتش تنوع ایجاد کند و نیاز‌های افراد مختلف را در نظر بگیرد؟ آیا با این کار فقط تلاش می‌کند که خود را خوب جلوه بدهد؟ چطور بفهمیم که چنین پروژه‌هایی ارزشمندند؟ و آیا این چیزی نیست که فقط شرکت‌های بزرگ بتوانند از عهده‌ی آن برآیند؟در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که مسئولیت اجتماعی شرکتی (Corporate Social Responsibility) چیست و همچنین به تشریح مدل کارول می‌پردازیم را که در همه‌ی سازمان‌ها یا تیم‌ها با هر اندازه‌ای قابل پیاده‌سازی است.

بهبود فرآیندها در سازمان

بهبود فرآیندها در سازمان

بهبود فرایند کسب‌وکار یا Business Process Improvement که به اختصار BPI نامیده می‌شود روشی برای مبارزه با تکرار در فرایندها است. تکرار فرایندها در یک سازمان سبب تأخیر در انجام پروژه، دلسرد شدن کارمندان و مسلما کاهش تولید خواهد شد.برای شروع بهبود فرایندها در کسب‌وکار ابتدا باید نیازهای تجاری یک فرایند را مشخص کنید. سپس بهتر است با به‌کارگیری فنّاوری، موانع موجود را از میان بردارید. از مهم‌ترین مزایای بهبود فرایند کاهش اتلاف زمان و هزینه، افزایش بازده عملکردی، استفاده بهینه‌تر از منابع موجود و افزایش اشتراک‌گذاری ایده‌ها می‌باشد.                       ۱۰ نکته عنوان شده در این مطلب به مدیران ارشد سازمان کمک می‌کند تا به اجرای اموری بپردازند که به‌طور موفقیت‌آمیزی در جهت اصلاح و بهبود فرآیند قرار گیرند. این نکات بر پایه تجربیات فردی و بینش متخصصان برجسته در این زمینه قرار دارد.

چابکی و مدیریت بحران

چابکی و مدیریت بحران

ﺗﻌﺪاد اﻧﺪﮐﯽ از سازمان‌ها ﺑﻪ ﻟﺰوم آﻣﺎده ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺧﻮد ﺑﺮاي رویارویی ﺑﺎ بحران‌های اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﭘﯽ برده‌اند. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ، ﺑﺮاي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺧﻄﺮات اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ، سازوکارهای ﻻزم را پیش‌بینی نکرده‌اند. اﯾﻦ ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ، ﺑﺎﻋﺚ از ﺑﯿﻦ رﻓﺘﻦ سازمان‌های ﺑﺴﯿﺎري ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻻزم اﺳﺖ سازمان‌ها ﻫﻤﻮاره ﺧﻮد را ﺑﺮاي ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺧﻄﺮات اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ آﻣﺎده ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ اﻗﺪام به‌کارگیری ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮان اﺳﺖ.

مهندسی سیستم

مهندسی سیستم

به زبان ساده، مهندسی سیستم ها (یا مهندسی سامانه ها) یک زمینه مهندسی بین رشته ای است که به ما در خلق سیستم های پیچیده و هدایت آن ها در سراسر چرخه عمرشان کمک می کند. منظور از سیستم های پیچیده در اینجا، سیستم هایی هستند که تعداد اجزای زیادی دارند، ارتباطات بسیاری بین اجزا وجود دارد یا تخصص های زیادی در توسعه آن ها دخیل هستند.

عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...