مدیریت منابع انسانی در یک سازمان، بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است، بنابراین انتظار میرود استاندارد ISO 9001:2015 الزاماتی برای رویه منابع انسانی داشته باشد. جای تعجب نیست که این استاندارد شامل الزاماتی در مورد نحوه برخورد شما با منابع انسانی در سازمانتان است، حتی اگر نیازی به ایجاد رویه منابع انسانی نداشته باشد. درحالیکه استاندارد ISO 9001:2015 از عبارت "منابع انسانی" در الزامات استفاده نمیکند، دو زیربند اصلی در مورد نحوه مدیریت افراد در QMS اشاره دارد. هر دوی این زیرشاخههای اصلی در بخش پشتیبانی (بند هفت) استاندارد، قرار میگیرند.
در حقیقت BPM یک مدل مدیریت است که برای سازمان این امکان را فراهم میآورد که فرآیندهای کسب و کار را مانند دیگر اقلام سرمایهای سازمان مدیریت کندو بهبود بخشد.
ازآنجاییکه اکثر کسبوکارها کسبوکارهای خانوادگی هستند (برخی تخمین میزنند که ۹۰ درصد کسبوکارهای آمریکایی متعلق به خانواده یا تحت کنترل هستند)، دلایل این افت شدید پس از اولین نسل تأسیس چیست؟متأسفانه، هیچ پاسخ سادهای وجود ندارد؛ اگر بهعنوان مالک، بنیانگذار یا متولی یک کسبوکار خانوادگی دلایل مشترک مربوط به شکست یا موفقیت تجاری را مطالعه کنید، میتوان محیطی که منجر به ایجاد مشکلات در کسبوکار خانوادگی را شناسایی کرده و مسیر راهاندازی یا نگهداری کسبوکار خانوادگی خود را مشخص کنید
پیش بینی تحلیلگران اقتصادی در حوزه هوانوردی نشانگر آنست که اقتصاد جهانی در طی بیست سال آینده با افزایش سه درصدی روبروی خواهد شد. خطوط هوایی جهان رو به رشد تخمین زده شده و تمایل و نیاز مسافران به جابجایی با انواع مختلف هواپیماها ضمن افزایش،کامالً با رشد اقتصادی آنان مرتبط خواهد بود. گسترش روز افزون توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در دهه اخیر در جهان، به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه و رشد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده و از جایگاه ویژه ای در برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای توسعه یافته ودر حال توسعه برخوردار است
در تحقیقات حوزه سرمایه های انسانی در اعصار مختلف ، هم از نظر دانشمندان علوم انسانی و هم از منظر دانشمندان اقتصادی و فنی ، نیروی انسانی به عنوان کلیدی ترین عامل رشد و توسعه در زمینه های مختلف به شمار می رود به گو نه ای که در تمامی ابعاد و ارکان جوامع و جهان تاثیر مستقیم داشته ودر تمامی مد ل های توسعه در کنار سایر عوامل از جمله ICT، نوآوری ، تکنولوژی ، جنگ های جهانی ، سیاست ها ی دولت ها ، و..... نقش بسزایی را ایفا می نماید.
در جامعه ی امروزی که رقابت بسیار شدید است، داشتن یک برنامه که مشتریان و یا کسانی که با کسب و کار ما ارتباط دارند و ما را به عنوان یک باور می پذیرند میتواند مسیر ما را به سمت داشتن یک کسب و کار موفق، هموارتر سازد. ممکن است بسیاری از ما ایده ها و برنامه های خوبی برای کسب وکار خود داشته باشیم و شاید هم تاکنون اقداماتی در این راستا انجام داده ایم و موفقیت هایی نیز کسب کرده باشیم. اما گاهی می بینیم که افراد برنامه ریزی های دقیقی دارند، اما به نتایج مطلوبی دست نمی یابند. دلیل این امر می تواند در این جمله خلاصه شود که "برنامه ی کسب وکار و یا بازاریابی مناسب دلیل شخصی مردم برای تماس با شما است اما نام تجاری و به طور خاص برند شخصی بهترین دلیلی است که آن ها شما را انتخاب کرده اند".
خیلی از اوقات با خودمان قرار هائی می گذاریم که در زندگی خودمان تغییراتی ایجاد کنیم: سیگار را ترک کنیم، وزن خود را کاهش بدهیم، کتابی بنویسیم و …. اما اغلب پس از مدتی از دنبال کردن هدفهایمان دست بر می داریم و دستهای خود را به علامت تسلیم بالا می بریم. اما افرادی هم هستند که هدفهایشان را دنبال می کنند و به قول و قرارهایی که با خود گذاشته اند پایبند می مانند.مارک مورفی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Leadership IQ در کتاب HARD Goals سعی کرده است که تفاوت اهداف این دو دست از افراد را مورد بررسی قرار دهد و روش صحیح هدفگذاری را به خوانندگان کتاب خود بیاموزد.