سهکاری که واحد (دپارتمان) منابع انسانی کسبوکار شما باید انجام دهد.
(اما احتمالاً انجام نمیدهد)
ترجمه و تخلیص: محمد زینلی
1- مسئولیتها را به اشتراک بگذارید:
همواره و بهصورت کلی؛ همه افراد در یک کسبوکار درگیر منابع انسانی هستند؛ یا باید باشند. کارکنان باید بهاندازه کافی انگیزه داشته باشند که بخواهند برتر باشند برای این کار مدیران باید عمیقاً روی توسعه افرادی که مدیریت میکنند سرمایهگذاری کنند.
رهبران کسبوکار باید استعدادهای کل کارکنان را برای پیشبرد اهداف شرکت به کار گیرد؛ و بخش منابع انسانی قابلاعتماد باید پشتوانه همه آنها بوده و مسیر حرکت را نشان دهد.
این مسئولیت مشترک نهتنها مقداری از حجم کار منابع انسانی را کاهش میدهد، بلکه باعث ایجاد مشارکت کارکنان نیز میشود و میتواند الهامبخش حاکمیت صمیمانه و واقعی در کسبوکار باشد.
2- یکپارچهسازی سیستمها برای کارایی بیشر:
اطلاعات حقوق و دستمزد در یک سیستم کامپیوتری، اطلاعات اولیه کارکنان در سیستم دیگر و مزایا در سیستم سوم. آیا این کار به نظر شما آشنا به نظر نمیرسد؟
نهتنها ذخیرهسازی اطلاعات در سیستمهای جداگانه، کارکنان منابع انسانی را مجبور میکند تا درخواستها و اطلاعات یک کارمند را در پایگاههای داده متعدد ثبت کنند، بلکه هر تغییری که در طول سالها ایجاد میشود باید در سیستمهای مختلف اصلاح گردند.
علاوه بر استفاده بسیار ناکارآمد از زمان، فرآیندهای چند سیستمی عملاً میتوانند اشتباهات زیادی ایجاد کنند.
هنگامی که تمام اطلاعات در یک سیستم یکپارچه قرار دهید، زمان بسیار کمتری را برای ورود دادههای معمولی صرف میشود؛ و این کار به کارکنان منابع انسانی زمان بیشتری میدهد تا روی راهبردها تمرکز کنند که میتواند به رشد کسبوکار کمک کند.
3- اختصاص زمان بیشتر برای استراتژی منابع انسانی:
برخی از شرکتها بخشی از مسئولیتهای منابع انسانی خود را به نهاد دیگری برونسپاری میکنند
با این کار زمان بیشتر در اختیار واحد منابع انسانی قرار میگیرد.
و عملا واحد منابع انسانی می توانند روی طرحهای بزرگ برای فرایندهایی منابع انسانی مانند موارد زیر بیشتر فعالیت کنند:
- توسعه برنامههای آموزشی بهگونهای که کارکنان قابلیتهای خود را شناخته و آنها را بهبود دهند.
- ایجاد انگیزه در کارکنان برای تعالی
- توسعه پاداشهای رقابتی
- طراحی شیوههای بهتر در مدیریت عملکرد
- طرحهای جانشینپروری
دیدگاه خود را بنویسید